به گزارش وبسایت نود، در حساس ترین بازی هفته هفتم و شاید نیم فصل اول سری آ، روز شنبه یوونتوس در ورزشگاه آلیانز شهر تورین میزبان ناپولی خواهد بود. یوونتوس با کسب 18 امتیاز از 6 بازی ابتدایی مقتدرانه در صدر جدول قرار گرفته و ناپولی با کسب 15 امتیاز، در تعقیب بانوی پیر است. شاگردان آنچلوتی تنها در هفته سوم و در مقابل سمپدوریا لغزیدند و حال امیدوارند با کسب 3 امتیاز نبرد تورین، اختلاف را با یوونتوس به صفر برسانند.

به بهانه فرارسیدن این مسابقه حساس، نگاهی خواهیم داشت به آمار و ارقام این دیدار از نگاه اوپتا:

-یوونتوس و ناپولی تاکنون در 144 بازی سری آ در مقابل هم قرار گرفته اند که 66 برد سهم یوونتوس بوده و 31 پیروزی هم از آن ناپولی شده است.

-ناپولی در آخرین سفر خود به تورین با تک گل دقایق پایانی کالیدو کولیبالی پیروز شد و در بازی شنبه قصد دارد برای اولین بار در تاریخ خود، در دو مسابقه پشت سر هم یوونتوس را در خانه اش شکست دهد.

-شکست مورد اشاره در مقابل ناپولی (در ماه آپریل) یکی از تنها 2 شکستی است که یوونتوس در 59 مسابقه آخر خود در تورین متحمل شده است. (رقابت های سری آ)

-یوونتوس با پیروزی در هر 6 مسابقه ابتدایی خود به دیدار ناپولی می‌رود. بانوی پیر پیش از این چهار بار موفق شده به 7 پیروزی متوالی در ابتدای فصل برسد و در بازی شنبه تلاش می‌کند برای پنجمین بار به این مهم دست یابد. (آخرین بار در فصل 06-2005)

-از آغاز فصل 16-2015 تاکنون ناپولی بهترین تیم خارج از خانه سری آ از نظر تعداد برد و گل های زده بوده است. (29 برد خارج از خانه و 89 گل زده)

-ناپولی و یوونتوس مشترکا بهترین تیم های این فصل سری آ از نظر گلزنی در نیمه دوم بوده اند. (با به ثمر رساندن 8 گل در نیمه دوم) این دو تیم همچنین بهترین تیم های سری آ از نظر تعداد شوت به سمت دروازه حریفان بوده اند. (یوونتوس 130 و ناپولی 116)

-جورجو کیه‌لینی کاپیتان این فصل یوونتوس تاکنون 3 بار دروازه ناپولی را گشوده است. او در سری آ تنها در مقابل سمپدوریا آمار گلزنی بهتری دارد. (4 گل) میرالم پیانیچ هافبک بوسنیایی بیانکونری نیز تاکنون 3 بار دروازه ناپولی را باز کرده، هرچند تمامی این گل ها را با پیراهن رم به ثمر رسانده است. او نیز در مقابل تنها یک تیم دیگر آمار گلزنی بهتری دارد. (در مقابل تورینو با 4 گل)

-مارک همشیک کاپیتان اسلواک پارتنوپی در 22 رویارویی سری آ مقابل یوونتوس 6 گل به ثمر رسانده، هرچند او هنوز موفق نشده دروازه یوونتوس را در ورزشگاه آلیانز باز کند.