ورزش 11 -تیم فوتبال پرسپولیس نمیانده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا فردا روز سرنوشت سازی را در قطر پیش رو دارد، شاگردان برانکو در حالی باید رو در روی السد قرار بگیرند که شرایط خوبی را این روزها سپری نمی کنند.
قطعا گلزنی در زمین حریف می تواند به نماینده کشورمان کمک شایانی برای رسیدن به فینال آسیا بکند، در همین راستا تمامی نگاه ها به علی علیپور خواهد بود، البته گل نخوردن هم می تواند عامل مهمی به حساب بیاید و این مورد بیشتر به نحو عملکرد مهاجمان رقیب از جمله بغداد بونجاح بر می گردد.
در مقایسه دو مهاجم سرشناس دو تیم نکات قابل توجهی وجود دارد، علیپور و بونجاح هر دو در تمامی دیدار های این فصل لیگ قهرمانان حضور داشته اند با این تفاوت که بونجاح یک دیدار را از روی نیمکت ذخیره ها آغاز کرده است ولی در عوض علیپور در نیمه های دوم 5 مسابقه تعوض شده است.

علی علیپور - بغداد بونجاحعلی علیپور - بغداد بونجاح


مهاجم سرخپوشان پایتخت در 846 دقیقه حضور خود در زمین 15 بار به سمت دروازه حریفان شوت کرده است که آماری 57.5 درصدی در ضربه به سمت چارچوب دارد، علیپور علیرغم این آمار خوب تنها 4 گل توانسته در لیگ قهرمانان آسیا به ثمر برساند و این در حالی است که بغداد بونجاح در این آیتم بسیار موفق تر از او عمل کرده است ، بونجاح در 841 دقیقه حضور خود 22 بار شوت به سمت دروازه ها داشته که در این بین 12 بار موفق به گلزنی شده و همین موفقیت او باعث شده که این مهاجم الجزایری با 12 گل زده با اقتدار در صدر جدول گلزنان جای داشته باشد.
دیگر آمار جالب در مورد این دو مهاجم تعداد آفسایدهای آن هاست، بغداد بونجاح تا به حال 23 بار در تله آفساید مدافعان حریف گیر افتاده در حالی که این آمار برای علیپور 6 بار است، در تعدادپاس و عبور از حریف مستقیم نیز مهاجم السد آمار بهتری نسبت به علیپور دارد.