ورزش 11 - کمتر از 48 ساعت تا آغاز اولین الکلاسیکو فصل فاصله داریم. دیداری مهیج بین بارسلونا و رئال مادرید که در طول تاریخ پُر از اشک لبخند، درگیری و حاشیه و برد و باخت بوده است. به بهانه این دیدار نگاهی کردیم به برخی از مهمترین ستارگانی که در هر دو تیم به میدان رفته اند.

برند شوستر:

هافبک جنجالی فوتبال آلمان پس از 8 سال و 170 بازی برای بلوگراناها راهی رئال مادرید شد تا تبدیل به اولین بازیکن مهمی شود که به اصطلاح به تیم سابقش خیانت می کند. شوستر دو سال در مادرید بود و 61 بار نیز پیراهن سپید تیم اول اسپانیا را به تن کرد اما بعد ها به عنوان سرمربی موفق شد این تیم را قهرمان لالیگا کند.

گئورگی هاجی:

گئورگی هاجیگئورگی هاجی

اسطوره تکنیکی فوتبال رومانی یکی از ستارگانی است که در هیچ کدام از این دو تیم نتوانستن شایستگی های خود را به نمایش بگذارد. او ابتدا در سال 1990 به رئال مادرید پیوست و 60 بار تا سال 1992 با پیراهن این تیم به میدان رفت اما مدیران وقت رئال او را در لیست فروش قرار دادند تا هاجی به برشا و پس از آن به بارسا نقل مکان کند. او در کاتالونیا هم تنها دو سال دوام آورد.

میشل لادروپ:

بازی ساز قهار فوتبال دانمارک از سال 1989 تا 1994 ستاره آبی و اناری ها بود. 170 بازی 40 گل 51 پاس گل آمار فوق العاده او در این تیم بود اما مشکلات پیش آمده با سرمربی وقت، یوهان کرایوف او را مستقیم راهی اردوی دشمن کرد. در مادرید نیز بازیکن خوبی بود اما مصدومیت ها پس از دو سال و 62 بازی لادروپ را از ترکیب و شهر مادرید خارج کرد.

رونالدو نازاریو:

رونالدو نازاریورونالدو نازاریو

اعجوبه برزیلی تنها یک فصل در بارسلونا ماند اما در همان مقطع کوتاه در سال 96، موفق شد 34 گل به ثمر برساند و راهی اینتر شود. رونالدو در سال 2002 به رئال مادرید پیوست و 127 بار با پیراهن این تیم به میدان رفت. رونالدو خود را همیشه یک مادریدیستا خواند.

لوییز فیگو:

کاپیتان سابق بارسلونا و فوق ستاره این تیم در جنجالی ترین انتقال ممکن مستقیما راهی مادرید شد تا پس از 5 سال درخشش در بارسا، به همین اندازه نیز در مادرید حاضر باشد و با این تیم به افتخارات مختلف برسد. انتقال ستاره پرتغالی به رئال مادرید، لقب جنجالی ترین ترانسفر تاریخ فوتبال را به دست آورد.

لوییز انریکه:

لوییز انریکهلوییز انریکه

سرمربی تیم ملی اسپانیا، ابتدا در رئال مادرید چهره شد اما پس از 5 فصل بازی در مادرید قراردادش را تمدید نکرد و راهی کاتالونیا شد تا 8 فصل از دوران اوج بازی خود را با پیراهن آبی و اناری پشت سر بگذارد.

ساموئل اتوئو:

ساموئل اتوئوساموئل اتوئو

آهوی فوتبال کامرون به عنوان یک استعداد تازه کشف شده به رئال مادرید پیوست اما پشت سر مهاجمانی مانند زامورانو، میاتوویچ، رائول، مورینتس ماند تا در سه فصل تنها 3 بازی به میدان رود! او در سال 2004 به بارسلونا پیوست و تا سال 2009 موفق شد 108 گل را وارد دروازه رقبا کرد تا تبدیل به یکی از بزرگان این باشگاه در عصر جدید شود.