ورزش 11 - ارنستو والورده شاید در فاز دفاعی ابتکار عمل داشته باشد، اما این مسئله فقط مربوط دوران کاری او پیش از حضور در بارسلونا است، چرا که کیفیت خط دفاعی آبی و اناری ها دچار تغییر آنچنانی نشده و در برخی مقاطع بسیار آسیب پذیر هم نشان داده است، این مسئله در مورد خولن لوپتگی به شکلی بسیار بدتر دنبال می شود تا مردان کلیدی و با تجربه لوس بلانکوس شکننده تر از شیشه نشان بدهند.

خط دفاعی بارسلونا

جوردی آلبا، جرارد پیکه، کلمنت لنگلت و سرخی روبرتو اسامی هستند که در ال کلاسیکو بی شک بیش از ده ها بار نامشان را خواهیم شنید، بازیکنانی که بیشتر از دفاع کردن بوی گل می دهند! چه گل برای رقبا و چه برای تیم خودی! نبود ساموئل اومتیتی صدمات بی جبرانی را نصیب خط دفاعی بارسلونا کرده است، تا حضور پیکه لنگلت در در قلب دفاع موجب بروز شاهکار های باور نکردنی شود!

کلمنت لنگلتکلمنت لنگلت

نمی توان با اطمینان گفت که والورده خواهد توانست سازمان دفاعی اش را برای این دیدار خاص نظم دهد، اما روند آنها از دو هفته گذشته تا به این لحظه صعودی بوده تا با اضافه شدن هافبک هایی با خاصیت های تدافعی اشتباهات خط دفاعش را کاهش دهد و با برتری عددی در باکس محوطه جریمه توپ را از رسیدن به خط دروازه خودی منع نماید! این فرمول شاید در برابر اینتر میلان پاسخ درستی داده باشد، اما در دیدار برابر رئال مادرید سرشار از اما و اگر ها خواهد بود!

خط دفاعی رئال مادرید

خولن لوپتگی احتمالا قسمت دفاع فوتبال را فراموش کرده باشد یا بواسطه اطمینان بیش از اندازه ای که به سرخیو راموس و واران و مارسلو دارد چنین فضایی متزلزل را در ترکیب خود بوجود آورده است! ساختار خط دفاعی رئال مادرید به شدت دچار ضعف و بحران است، به گونه ای که آنها می توانند مستعد شکستی با تعداد گل های بی شمار باشند! قطعا لوپتگی متوجه این ماجرا خواهد بود که ال کلاسیکو برای رئالی ها شوخی نیست و نمی تواند بدون تفکرات مناسب تیمش را راهی میدان کند!

رافائل وارانرافائل واران

یکی از نقاطی که آبی اناری ها به سادگی می توانند آن را زیر فشار بار حملات خود قرار دهند، جایی است که ناچو و مارسلو با شرکت در برنامه های هجومی در دقایق میانی خسته و نفس بریده خواهند شد تا واران تازه از مصدومیت بازگشته و سرخیو راموس نه چندان آماده این روزها را تنها در برابر هیولاهایی چون سوارز، کوتینیو و دمبله گیر بیاندازند!