ورزش 11 - منچسترسیتی پپ گواردیولا در فصل جاری هم ترک عادت نکرده است و افزایش اختلاف امتیازی خود از دیگر مدعیان، توانسته صدر جدول را قلمرو خود کند تا تنها رقیب نزدیک و تعقیب کننده آنها لیورپول 39 امتیازی باشد که با توجه به روند فعلی‌شان نیز بسیار بعید می‌رسد آنها هم بتوانند در برابر کشتی آبی دریای منچستر حرفی برای گفتن داشته باشند.

رقیب این هیولای آبی در هفته شانزدهم لیگ جزیره، چلسی است! تیمی که تا همین چند هفته گذشته، پابه‌پای سیتی و دیگر مدعیان در حال پیشروی بود اما به یکباره با دو توقف بدموقع برابر اورتون در استمفورد بریج و شکست برابر ولورهمپتون دستش از رسیدن به صدر جدول کوتاه ماند تا فاصله آنها با تیم گواردیولا و صدر جدول به 10 امتیاز برسد.

بازیکنان چلسیبازیکنان چلسی

جبران این امتیازات در لیگ جزیره آن هم در این مقطع اصلا و به هیچ عنوان آسان نیست؛ چرا که با عبور از هفته‌های میانی لیگ برتر کار برای باشگاه‌ها سخت و سخت‌تر می‌شود و بعضاً حتی بازگشت به جمع مدعیان غیرممکن خواهد شد! اما در این میان تیم مائوریتسیو ساری هنوز شانس بازگشت به جایگاه رویایی خود را دارد، کلید این بازگشت و عبور از پُل اول، در استمفورد بریج و دروازه شاگردان پپ پنهان شده است!

با وضعیت تاسف‌آوری که آلوارو موراتا در ترکیب چلسی دارد، باید به آبی‌های لندن حق داد که در گلزنی متحمل مشکلاتی شوند و با تکیه بر هازارد و خط هافبک به دنبال گلزنی باشند! تا همین‌جای کار و هنوز بازی شروع نشده، تیم ساری 10 نفره است! مگر اینکه مائو تصمیم بگیرد که این آفت بزرگ را ریشه کن کند!

بازیکنان منچستر سیتیبازیکنان منچستر سیتی

شاید اگر فصل اول حضور گواردیولا در لیگ برتر بود، می‌شد گفت که او به زودی مرتکب خطای محاسباتی خواهد شد! اما متاسفانه باید گفت که پپ در سومین فصل حضورش در جزیره به سر می‌برد که دست برقضا در دو فصل اخیر کاملا موفق بوده است و تمام برنامه‌هایش طبق اصول به پیش رفته است و باید دیگر اعتراف کرد که لیگ برتر چون موم در مشت رئیس اسپانیایی است!

چلسی پیش از اینکه با برد خود مقابل سیتی اختلافش را با صدر جدول کاهش دهد، به لیورپول کمک خواهد کرد تا بتواند با پیروزی در دیدار هفته جاری خود برابر بورنموث به صدر جدول دست پیدا کند! ساری اما تحت هرشرایطی محکوم به برد است، او باید در این مسیر در برخی گردنه‌ها باج بدهد تا بتواند به هدف نهایی نزدیک شود!

چلسی و منچسترسیتیچلسی و منچسترسیتی

این اولین تقابل ساری و گواردیولا در لیگ برتر انگلیس است، در فصل گذشته گواردیولا در مجموع دو دیدار رفت و برگشت موفق شد چلسی تحت هدایت کونته را شکست دهد، برخلاف اولین تقابل او با چلسی که هر دو دیدار رفت و برگشت را با نتیجه‌ای سنگین واگذار کرد؛ به طور کل در مجموع تقابل‌های یک دهه اخیر منچسترسیتی و چلسی دست برتر با سیتیزن‌ها است، 13 پیروزی برای آبی‌های شهر منچستر و 7 پیروزی هم برای چلسی، و در نهایت 3 دیدار نیز با تساوی خاتمه یافته است.