به گزارش وبسایت نود، پدیدهِ یحیی پدیده نیم‌فصل لیگ هجدهم بود. تیمی که در این چهارده مسابقه بیشترین شوت در چارچوب را بین تیم‌های لیگ زده، بالاترین دقت پاس را داشته، تنها تیمی بود که میانگین پاس‌اش در هر مسابقه از عدد 500 عبور کرده، بالاترین دقت شوت را داشت و دومین تیم تکنیکی لیگ بوده است.

بهترین گلزن ایرانی لیگ هماز تیم یحیی گل‌محمدی است. امین قاسمی‌نژاد در این فصل 6 گل زده است. امین، تنها قاسمی‌نژاد خوب پدیده نیست. در این تیم محمد قاسمی‌نژاد هم به عنوان وینگر متقارنِ او بازی می‌کند که علاوه بر دو گل، 5 پاس‌گل هم داده است. دیگر مهاجم خطرناک مشهدی‌ها، یونس شاکری است. شاکری به طور میانگین در هر 53 دقیقه یک گل برای پدیده زده است. نکته جالب درباره مهاجم سابق پرسپولیس این است که از 8 شوت در چارچوبش، 5 تا گل زده است. یعنی در طول فصل، دروازه‌بان‌ها مجموعا فقط سه شوت او را مهار کردند. فقط سه تیم لیگ در این نیم‌فصل توانستند مقابل خط آتش یحیی مقاومت کنند و گلی از این تیم نخورند.

در تیم پرواکتیوِ یحیی، هیچکس ساکن نیست. پشت این بازیکنانی که میل تمام‌نشدنی و همیشگی به نفوذ دارند، دروازه‌بانی به زمین می‌رود که فعالیت‌اش کمتر از بقیه بازیکنان نیست. طبق هیت‌مپی که متریکا بعد از بازی پدیده مقابل سایپا منتشر کرد، یوسف بهزادی در آن مسابقه نقش سویپر را ایفا می‌کرد. بهزادی بارهای زیادی از دروازه بیرون می‌آید و توپ‌های پشت مدافعان را دفع می‌کند.

دروازه‌بانی که نقش موثری در موفقیت این فصل تیمش دارد. بهزادی به طور میانگین فقط نیم‌گل در هر مسابقه خورده و پدیده هم بعد از استقلال و پرسپولیس، بیشترین کلین‌شیت فصل را داشته است. آمارهایی که نشان می‌دهد استقلال چه کار دشواری برای بازی فردا دارد.