به گزارش وبسایت نود و به نقل از مارکا، شنبه شب دو تیم بارسلونا و والنسیا در ورزشگاه بنیتو ویامارین سویا فینال صد و هفدهمین دوره رقابت های کوپا دل‌ری را برگزار خواهند کرد.

بارسلونا که در هر 4 دوره گذشته به قهرمانی رسیده شنبه شب برای کسب سی و یکمین قهرمانی خود تلاش می‌کند تا بتواند برای دومین فصل متوالی، فاتح دوگانه داخلی شود. در سمت مقابل والنسیایی حضور دارد که اولین فینال خود از سال 2008 را تجربه می‌کند و به دنبال هشتمین قهرمانی خود در این مسابقات است.

اما امشب از بین تمامی بازیکنان، برای تنها یک نفر برد یا باخت تفاوتی ندارد و او حتی در صورت شکست هم مدال قهرمانی کوپا دل‌ری را به دست خواهد آورد. این مورد، مورد عجیب جیسون موریو مدافع کلمبیایی و 26 ساله والنسیا است که اکنون به شکل قرضی در بارسلونا حضور دارد.

موریو که در نیمه اول فصل 19-2018 پیراهن والنسیا را به تن داشت، تنها دو بار پیراهن این تیم را به تن کرد؛ یک بازی 90 دقیقه ای در هفته ششم لالیگا برابر سلتاویگو و یک بازی 90 دقیقه ای دیگر برابر ابرو در دور رفت مرحله یک سی و دوم کوپا دل‌ری. (اولین مرحله ای که تیم های لالیگایی به مسابقات اضافه شدند)

موریو در مسابقه برگشت والنسیا برابر ابرو در ترکیب حضور نداشت و حدودا دو هفته بعد از آن نیز با انتقالی قرضی تا پایان فصل به بارسلونا پیوست. موریو اولین بازی های خود در پیراهن آبی اناری ها را نیز در کوپا دل‌ری انجام داد و در روزهای 10 و 17 ژانویه، در مسابقات رفت و برگشت مرحله یک هشتم نهایی مقابل لوانته 90 دقیقه کامل به میدان رفت. بازی اول با شکست 2-1 بارسا همراه بود و در بازی برگشت، بلوگرانا با پیروزی 3-0 به مرحله بعد رسید. او در هر دو دیدار نیز کارت زرد دریافت کرد.

موریو در دیدارهای مرحله بعد مقابل سویا روی نیمکت هم حضور نداشت و سهم او از بازی های مرحله نیمه نهایی مقابل رئال مادرید، 90 دقیقه نیمکت نشینی در بازی رفت دو تیم در نیوکمپ بود. این مدافع که سابقه بازی برای اینترمیلان را هم دارد، برای انجام اولین بازی لالیگایی‌اش برای بارسلونا، تا هفته سی و دوم و دیدار برابر هوئسکا صبر کرد. موریو در جریان این تساوی بدون گل 90 دقیقه بازی کرد و البته در سومین و آخرین مسابقه لالیگایی اش، 22 دقیقه در جریان شکست 2-0 بارسا برابر سلتاویگو به میدان رفت. به این ترتیب موریو از مجموع 202 دقیقه بازی لالیگایی در فصل 19-2018، 112 دقیقه را در برابر سلتاویگو به میدان رفت!

والنسیا نیز در آن سمت بعد از غلبه بر ابرو، تیم های اسپورتینگ خیخون، ختافه و رئال بتیس را از پیش رو برداشت تا اکنون حریف بارسلونا در دیدار نهایی شود. اکنون موریو که چند روز قبل قهرمانی لالیگا را جشن گرفت، فرصت آن را دارد تا مدال قهرمانی کوپا دل‌ری را نیز به گردن بیاویزد، البته او برای این مهم نیازی به انتظار تا پایان مسابقه نخواهد داشت، چرا که حتی در صورت قهرمانی والنسیا نیز، مدافع کلمبیایی با توجه به بازی 90 دقیقه ای خود در اولین مرحله، قهرمان مسابقات محسوب می‌شود!