به گزارش وب‌سایت نود، ماشین‌‌سازی تبریز سه امتیاز حساس بازی با استقلال را بیش از دانشگر که اخراج شد و زارعی که ضربه آزاد را زد مدیون حامد لک است. البته لک با واکنش‌هایش در سه امتیاز شاگردان خطیبی نقش نداشت بلکه بیشتر با واکنش‌ نشان ندادن و خوابیدنش روی زمین در بیشتر شدن وقت اضافه و اتفاقات بعدی آن تاثیر داشت. دروازه‌بانی که حرکات این‌چنینی‌اش بیش از مهارتش در دروازه‌بانی شناخته شده است و البته خودش هم با این قضیه مشکلی ندارد. به غیر از خودش گویا مربیانی که او را جذب می‌کنند هم از این ویژگی استقبال می‌‌کنند. وقتی بحث استقلال در میان باشد حامد لک دو برابر از توانایی‌هایش خرج می‌کند. کمتر پیش آمده که حضور لک درون دروازه در بازی‌های بزرگ و به خصوص پخش مستقیم بدون کارت باشد.

دروازه‌بان این فصل ماشین‌سازی رکورد ویژه‌ای میان دروازه‌بانان از خود به جای گذاشته است. 32 کارت زرد در 212 بازی! یعنی حدودا هر 6.5 بازی یک کارت زرد. برای عجیب بودن این آمار کافی است مقایسه‌ای میان این تعداد کارت زرد با کارت های دریافتی بقیه دروازه‌بانان لیگ داشته باشیم.

بیرانوند تقریبا هر 12 بازی یک کارت زرد می‌گیرد، رحمتی هر 14 بازی و مظاهری هر 16 بازی. حامد لک فقط در یک فصل زیر 5 کارت زرد دریافت کرد و آن هم آخرین فصل حضورش در لیگ برتر در سایپا بود که در نیم‌فصل دوم به این تیم پیوست و فقط 14بازی با پیراهن نارنجی انجام داد. او در بقیه فصل‌ها بالای 5 کارت را از داوران دریافت کرده و رکوردش با پیراهن صبای قم و دریافت 10 کارت زرد است.

این بازی هم همه چیز برای لک جور بود. بازی مقابل استقلال و پخش مستقیم و تیمی که برای گرفتن یک امتیاز از بازی راضی به نظر می‌رسید. در نهایت اما دروازه‌بان تبریزی‌ها کار خودش را کرد و آنها حتی بیشتر از آن چه می‌خواستند سه امتیاز هفته اول را از آن خود کردند. لک هم همچنان به یکه‌تازی خودش در رکورد کارت زرد ادامه می‌دهد و کسی جلودار او نیست.