به گزارش وبسایت نود و به نقل از فوتبال ایتالیا، فدراسیون فوتبال ایتالیا (FIGC) اعلام کرده که توهین های نژادپرستانه به دالبرت هنریکه مدافع برزیلی فیورنتینا در جریان دیدار برابر آتالانتا را مورد بررسی قرار خواهد داد.

شب گذشته (یکشنبه) آتالانتا، تیم سوم فصل قبل سری آ و نماینده ایتالیا در لیگ قهرمانان، در ورزشگاه انیو تاردینی پارما میزبان فیورنتینا بود و در پایان به لطف گل دقیقه 95 تیموتی کاستانیه از شکست گریخت و به تساوی 2-2 رسید. در این مسابقه تماشاگران تیم میزبان (که به دلیل مشکلات ورزشگاه برگامو در پارما از رقبا میزبانی می‌کند) دالبرت 26 ساله را مورد حملات نژادپرستانه قرار دادند.

کار تا حدی بالا گرفت که دنیله اورساتو، داور مسابقه نیز وارد عمل شد و این دیدار را برای حدود 3 دقیقه متوقف کرد تا هشدارهای لازم از طریق بلندگوهای ورزشگاه به طرفداران داده شود.

اکنون بخش حقوقی-ورزشی FIGC اعلام کرده که دادستان فدرال جزئیات این حادثه و ابعاد آن را مورد بررسی قرار خواهد داد و همچنین با دعوت از دالبرت، مشاهدات او را نیز ثبت خواهد کرد. 

این اعلام از سوی فدراسیون در حالی رخ داده که پیش از این در سال های اخیر بازیکنانی مثل مویس کین، بلیس متوئیدی، روملو لوکاکو و فرانک کسیه نیز هدف این گونه حملات بوده اند و هیچ برخورد جدی از سوی نهاد تصمیم گیرنده فوتبال ایتالیا انجام نگرفته است. آخرین نمونه نیز به مربوط به دیدار اینتر برابر کالیاری در ساردین است که طرفداران کالیاری پیش از نواخته شدن ضربه پنالتی اینتر توسط لوکاکو، فضای ورزشگاه را با صدای میمون پر کردند.