به گزارش وبسایت نود و به نقل از سایت رسمی لیگ برتر انگلیس، دوشنبه شب و در آخرین مسابقه از هفته هفتم لیگ برتر انگلیس منچستریونایتد در اولدترافورد میزبان آرسنال بود و در پایان با تساوی 1-1 مقابل توپچی ها متوقف شد تا هفته را در رده نازل دهم به پایان برساند.

منچستر که نیمه اول را با گل دیدنی اسکات مک‌تومینای با برتری به پایان رسانده بود، نتوانست در نیمه دوم از اندوخته خود محافظت کند و در دقیقه 58 گل تساوی را از پیر امریک اوبامیانگ دریافت کرد؛ گلی که مهاجم گابنی را به رکوردی بی نظیر در 22 سال گذشته آرسنال رساند.

"اوبا" با گلی که وارد دروازه داوید ده‌خیا کرد 7 گله شد و با صعود به رده دوم جدول گلزنان (مشترکا با تامی آبراهام) فاصله خود را با سرخیو آگوئروی صدرنشین به یک گل رساند. اوبا اولین بازیکن آرسنال در 22 فصل گذشته است که در پایان هفته هفتم موفق به زدن 7 گل در لیگ برتر شده است.

آخرین بار دنیس برگ‌کمپ اسطوره هلندی توپچی ها در فصل 98-1997 موفق به ثبت این دستاورد شده بود؛ در فصلی که آرسن ونگر برای اولین بار از شروع فصل هدایت آرسنال را به دست داشت و توپچی ها در پایان نخستین قهرمانی خود در لیگ برتر را جشن گرفتند.

البته تفاوت این دو بازیکن در ثبت این رکورد، روند گلزنی آن هاست. اوبامیانگ در 6 مسابقه از 7 بازی آرسنال در این فصل گلزنی کرده (2 گل برابر واتفورد) و تنها در بازی مقابل لیورپول ناکام مانده است؛ این در حالی است که برگ‌کمپ 7 گل خود را در تنها 3 مسابقه به ثمر رساند (2 گل برابر ساوتهمپتون، 3 گل برابر لسترسیتی و 2 گل برابر چلسی) و در 4 مسابقه دیگر بدون گلزنی زمین را ترک کرد تا از ثبات کمتری نسبت به اوبامیانگ برخوردار باشد. 

اوبامیانگ اکنون در 14 دیدار لیگ برتری آخر خود که حضور ثابت داشته 14 گل به ثمر رسانده و در میان همه بازیکنانی که برای آرسنال 10 گل در لیگ برتر به ثمر رسانده اند، بهترین نرخ گلزنی (به ازای دقیقه) را دارد. 

مهاجم 30 ساله گابنی در 56 بازی لیگ برتری برای آرسنال 39 گل زده و به شکل میانگین در هر 113 دقیقه گلزنی کرده است. این در حالی است که تیری آنری، برترین گلزن آرسنال در لیگ برتر با 175 گل برای زدن هر گل خود به شکل میانگین به 122 دقیقه زمان نیاز داشته است.

در ادامه نگاهی به 5 بازیکن برتر آرسنال در لیگ برتر از نظر نرخ گلزنی خواهیم داشت، با این یادآوری که در این فهرست تنها بازیکنانی حضور دارند که حداقل 10 گل در لیگ برتر به ثمر رسانده اند.

پیر امریک اوبامیانگ: 113 دقیقه (39 گل)

تیری آنری: 122 دقیقه (175 گل)

رابین فن‌پرسی: 138 دقیقه (96 گل)

یان رایت: 154 دقیقه (104 گل)

اولیویه ژیرو: 154 دقیقه (73 گل)

اوبامیانگ با همین آمار نام خود را در بین برترین گلزنان تاریخ لیگ برتر از نظر نرخ گلزنی هم قرار داده است. در حقیقت و با در نظر گرفتن معیار قبلی (حداقل 10 گل لیگ برتری) تنها سرخیو آگوئرو توانسته با نرخ بهتری نسبت به اوبامیانگ گلزنی کند. ستاره آرژانتینی منچسترسیتی که 172 گل به ثمر رسانده و با شکستن رکورد تیری آنری به عنوان برترین گلزن خارجی تاریخ لیگ برتر تنها 4 گل فاصله دارد، برای زدن هر گل به طور میانگین به 106 دقیقه زمان نیاز داشته است.

در ادامه نگاهی به برترین نرخ های گلزنی بازیکنان لیگ برتری خواهیم داشت:

سرخیو آگوئرو: 106 دقیقه (172 گل)

پیر امریک اوبامیانگ: 113 دقیقه (39 گل)

میچی باتشوایی: 116 دقیقه (12 گل)

هری کین: 117 دقیقه (130 گل)

تیری آنری: 122 دقیقه (175 گل)