به گزارش سایت نود، آنچه در ورزشگاه تاتنهام با چشم دیده می‌شد، باورنکردنی بود اما اتفاق، رخ داد و بایرن‌مونیخ مثل همیشه تاریخ یک تنه پرچم آلمان را بالا نگه داشت. حالا با این 7 گل همه آن خاطرات تراژیک شکست‌های متوالی نمایندگان آلمان مقابل انگلیسی‌ها در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا از اذهان پاک شده است.

در واقع شکست  2-7 تاتنهام مقابل بایرن مونیخ سنگین‌ترین شکست خانگی باشگاه‌های انگلیسی در رقابت‌های اروپایی بود. فراموش نکنید بایرن مونیخ اولین باشگاهی است که موفق می‌شود 7 بار دروازه یک باشگاه انگلیسی را در خانه حریف در رقابت‌های اروپایی بگشاید. پیش از این ناتینگام فارست در سال 1996 مقابل بایرن مونیخ، آرسنال در سال 2017 مقابل بایرن مونیخ و اورتون در سال 2017 مقابل آتالانتا، با نتیجه  5 بریک در خانه مغلوب حریفانشان شده بودند.برای اولین بار در تاریخ، تاتنهام هاتسپر این تیم در یک دیدار خانگی 7 گل دریافت  کرد و این، دلیل ویژه‌ای برای سرافکندگی بیش از پیش پوچتینوست. از آن طرف، همتای او در بایرن، نیکو کواچ می‌تواند  به خودش افتخار کند. چون حالا بایرن مونیخ اولین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست که موفق به ثبت 7 گل در 2 دیدار خارج از خانه می‌شود.تاتنهام اولین باشگاه انگلیسی از جولای 1995 است که دروازه اش 7 بار در رقابت های اروپایی باز می شود. آخرین بار خود تاتنهام با نتیجه  8 بر صفر در جام اینترتوتو مغلوب کلن شده بود! مردان کواچ طی یک  بازی حساب شده با  رکورد 10 بازی متوالی بدون شکست در خانه رقبای اروپایی که در اختیار خودشان است، مساوی شدند. این بار ستاره یک بازی عجیب و 9 گله نه لیونل مسی یا کریس رونالدو بلکه یک جوان شایسته به نام سرژ گنابری بود. او دومین بازیکن بایرن مونیخ و سیزدهمین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست که موفق به ثبت پوکر (4 گل در یک بازی) در این مسابقات می‌شود. اولین بایرنی؟ احتمالا درست حدس نزدید! ماریو گومز در پیروزی  7 بر صفر  بایرن مونیخ مقابل بازل در مارس 2012 موفق شده بود پوکر کند. آخرین بازیکنی که قبل از گنابری مقابل یک انگلیسی 4 گل زد، همان الگوی همه بازیکنان است؛ لیونل مسی! سرژ گنابری اولین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است که موفق به ثبت پوکر در یک نیمه می‌شود.

 جادوگری از هر سو

 بایرن در شب پرستاره‌اش یک بزرگ دیگر غیر از گنابری هم داشت. روبرت لواندوفسکی با گلزنی در بازی دیشب حالا موفق شده در 9 دیدار اخیر بایرن مونیخ در تمامی رقابت‌ها گلزنی کند و 13 بار دروازه رقبا را بگشاید. او در تمامی رقابت‌های سال 2019 موفق به ثبت 31 گل شده تا در بین بازیکنان حاضر در 5 لیگ معتبر اروپایی رکورددار باشد. لیونل مسی (30)، سرخیو آگوئرو (27) و کیلیان ام باپه (25) در رده‌های بعدی قرار دارند.روبرت لواندوفسکی به ششمین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بدل شد که در 40 مسابقه مختلف موفق به گلزنی می‌شود. کریستیانو رونالدو (83)، لیونل مسی (68)، رائول (56)، کریم بنزما (45) و رود فن نیستلروی (42) دیگر بازیکنان این لیست هستند. فقط روبرتو سولدادو (20) و رود فن نیستلروی (20) به بازی‌های کمتری نسبت به هری کین (21) برای ثبت 16 گل در لیگ قهرمانان اروپا نیاز داشتند. هری کین 5 بار دروازه باشگاه‌های آلمانی را در لیگ قهرمانان اروپا گشوده که بیشتر از باشگاه‌های هر کشور دیگری است. مین هم موفق شد پنجمین گل خود در لیگ قهرمانان اروپا در سال 2019 را به ثمر رساند. فقط لیونل مسی (6) و کریستیانو رونالدو (6) آمار بهتری نسبت به او دارند .حالا همه این‌ها را فراموش کنید چون بایرن همه را ترسانده و تاتنهام بدجوری تحقیر شده است. اکنون مشخص می‌شود داشتن شخصیت اروپایی چقدر در موفقیت در چنین میادینی مهم است. تاتنهام حتی با اتکا به عنوان پرطمطراق «فینالیست فصل گذشته لیگ قهرمانان» نسبت به بایرن همیشه مدعی در اروپا، شخصیت پایین‌تری داشت و نتیجه روی اسکوربورد، برتافته از این واقعیت نبود، نه صرفا سطح و اختلاف بازی 2 تیم.

1977