به گزارش سایت نود، طبق تعاریف موجود سوپرجام در دنیای فوتبال، حداقل یک سمت این جدال، تیمی است که صاحب جامی در فصل قبل فوتبال باشگاهی کشورش شده باشد اما بازی پول و سرمایه بلایی خاص و متفاوت سر سوپر جام اسپانیا آورده است؛ 2 تیم بدون جام داخلی فصل گذشته، این بازی را انجام می‌دهند! 

از طرفی تا پیش از این اطلاق واژه «فینال» به سوپر جام نامانوس و غلط بود چون این رقابت بین 2 تیم در یک یا حداکثر 2 بازی (رفت و برگشت) انجام می‌گرفت، با این حال چنین اقدام نوبرانه‌ای هم به کمک پول بیش‌تر و حق پخش تلویزیونی افزون‌تر صورت گرفت و حالا پس از 2 نیمه‌نهایی که منجر به حذف بارسلونا و والنسیا ( تیم‌هایی که به عنوان قهرمانان 2 جام داخلی فصل قبل باید سوپر جام واقعی را برگزار می‌کردند!) شد، دربی مادرید، تعیین‌کننده فاتح سوپر جام است. البته چون اختیار ماجرا در دست فیفا نیست می‌توان خوشحال بود که سوپر جام بازی رده‌بندی ندارد!  

نبرد بین‌المللی 

به هر حال رئال و اتلتیکو به فینال رسیدند تا در پنجمین کشور متفاوت هم «مادرلینیو» رو پرده برود. در تاریخ فوتبال هیچ نبرد بین 2 همشهری تا این اندازه در کشورهای مختلف برگزار نشده و این خود، نمادی از سایه افکندن و در واقع اولویت دادن پول به هر چیزی از جمله اصالت در دنیای فعلی فوتبال است! رئال مادرید و اتلتیکو اولین بازی خارج از مرزهای خودشان را در لیسبون انجام دادند؛ جایی که ضربه سر راموس در سومین دقیقه وقت‌های تلف شده نیمه دوم فینال فصل 2014-2013 لیگ قهرمانان به اتلتیکوی فاتح لالیگا اجازه نداد با کسب اولین قهرمانی در معتبرترین جام باشگاهی اروپا، بهترین فصل تاریخ خودش را رقم بزند. بازی به وقت‌های اضافه کشیده شد و آنجا رئال با گل‌های راموس، بیل و مارسلو سرانجام پس از 12 سال انتظار برای دهمین بار قهرمان اروپا شد. 2 سال بهترین فرصت برای انتقام اتلتیکو فرا رسید و باز هم نبرد نهایی 2 تیم به وقت‌های اضافه کشیده شد اما نبرد 2 تیم در ورزشگاه سن‌سیروی میلان این بار به ضربات پنالتی رفت و به تیرک خوردن ضربه فران و گل شدن پنالتی آخر رونالدو، یازدهمین قهرمانی اروپایی رئال و سومین ناکامی اتلتیکو در سومی حضورش در فینال‌های لیگ قهرمانان و جام باشگاه‌های اروپا را رقم زد. یک سال بعد 2 تیم در سوپر جام اروپا در شهر تالین، پایتخت استونی به مصاف هم رفتند و در تنها باری که مربی رئال در این جدال‌های بین‌المللی بین 2 تیم مادریدی، زیدان نبود، اتلتیکو این بار در وقت‌های اضافه  2-3 مچ رئال لوپتگی را خواباند و قهرمان شد. جدال دوستانه تابستان قبل 2 تیم در آمریکا را هم باید به این لیست اضافه کرد؛ جایی که اتلتیکومادرید به شکل غیررسمی بهترین پیروزی تاریخش مقابل رئال مادرید را جشن گرفت و رقیب دیرینه را 3- 7 خرد کرد. با این اوصاف بازی ساعت 21:30 امشب 2 تیم در عربستان پنجمین بازی آن‌ها در خارج ار مرزهای اسپانیاست. دربی از این بین‌المللی‌تر سراغ دارید؟

1977