به گزارش خبرنگار مهر، پس از آنکه هواداران تیم فوتبال سلتیک در مسابقه این تیم با «کیلمارنوک» اقدام به اهتزاز پرچم فلسطین کردند و با این اقدام حمایت خود را از مردم فلسطین ابراز نمودند این اقدام آنها با مخالفت سران باشگاه مواجه شد. هواداران فوتبال سلتیک در پاسخ به ممانعت باشگاه مبنی بر حمایت از فلسطین و مردم این کشور بیانیه‌ای تاریخی صادر کرد. در این بیانیه هواداران سلتیک آمده است:

«پس از بیانیه اخیر هیات مدیره سلتیک، ما می‌خواهیم اعتقاد راسخ خود را تکرار کنیم مبنی بر اینکه ما و سایر هواداران فوتبال حق داریم نظرات سیاسی خود را بیان کنیم، همانطور که شهروندان عادی در هر جای دیگر اقدام به چنین کاری می‌کنند. فوتبال یکی از معدود عرصه‌های زندگی عمومی است که در آن افراد طبقه کارگر دارای عاملیت سیاسی واقعی هستند و ما اجازه نمی‌دهیم که گروهی در باشگاه نظرات خود را بر ما تحمیل کنند. امری که بر خلاف تاریخ و سنت باشگاه است.

باشگاه فوتبال سلتیک از قحطی و ظلم و ستم و در نتیجه حکومت استعماری، مرگ و آوارگی گسترده مردم متولد شد. به دلیل این تاریخ است که هواداران سلتیک به همدلی و همبستگی شناخته می‌شوند. سلتیک همیشه در کنار مستضعفان و محرومان ایستاده است. این حقیقت هرگز مخدوش نخواهد شد. اما هیأت مدیره باشگاه هنگامی که دیدگاهشان زیر سوال می‌رود هر چیز را محکوم می‌کنند و با عدم صداقت اعلام می‌کنند که این یک اقدام سیاسی است»

ریاکاری فعلی هیات مدیره متأسفانه با بخش بزرگی از طبقات سیاسی و رسانه‌ای همسو است. برای نمونه اوکراین را مثال می‌زنیم. هنگامی که بحث اوکراین مطرح بود ارسال پیام‌های سیاسی در سلتیک پارک مورد استقبال قرار می‌گرفت و از آن حمایت می‌شد. اما اکنون که صحبت از فلسطین است این صحبت‌ها را محکوم می‌کنند. سوالی که باید از هر انسان منطقی پرسید این است که چرا؟ چرا زندگی اوکراینی‌ها مقدس‌تر از زندگی فلسطینی‌ها تلقی می‌شود؟

سلتیک مانند همیشه در حمایت از مردم فلسطین ثابت قدم خواهد ماند. ما در طول تاریخ خود از بسیاری از پروژه‌های فلسطینی حمایت کرده‌ایم، و در طول بیش از یک دهه رابطه نزدیکی با اردوگاه‌های پناهندگان ایجاد کرده‌ایم که با تشکیل آکادمی سلتیک در بیت‌لحم مساله حمایت از فلسطین برای ما به اوج خود رسید. ما همبستگی و دعای صمیمانه خود را برای دوستان خود در سراسر فلسطین در این زمان دردناک اعلام می‌کنیم به خصوص در زمانی که جامعه بین المللی بار دیگر بزدلانه به همه چیز پشت کرده‌اند، در حالی که جنایات جنگی علیه جمعیت عمدتاً بی دفاع انجام می‌شود. ما از نگهبانان واقعی باشگاه فوتبال سلتیک می‌خواهیم که در سمت درست تاریخ بایستند.

در سال ۲۰۱۶ همه را سرپیچی کردیم و پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردیم و جریمه ای برای ما در نظر گرفتیم. اکنون بیش از هر زمان دیگری، مردم فلسطین به همبستگی ما نیاز دارند. در ۲۵ اکتبر، مقابل اتلتیکو مادرید، از همه از هواداران سلتیک می‌خواهیم که پرچم فلسطین را در لیگ قهرمانان اروپا به اهتزاز درآورند و به دنیا نشان دهند که باشگاه فوتبال سلتیک در کنار مظلومان است نه ظالمان.

ما باید از درس‌هایی که از آپارتاید آفریقای جنوبی گرفتیم برای از بین بردن آپارتاید در اسرائیل استفاده کنیم. اگر در مواقعی که بی عدالتی رخ می‌دهد بی طرف باشیم طرف ظالم را انتخاب کرده‌ایم. در عین حال، ما از هواداران سلتیک می‌خواهیم که به صندوق اضطراری غزه کمک کنند».

بیانیه تاریخی هواداران تیم فوتبال سلتیک در حمایت از مردم فلسطین

بیانیه تاریخی هواداران تیم فوتبال سلتیک در حمایت از مردم فلسطین