به گزارش خبرنگار مهر، سعید دقیقی سرمربی تیم فوتبال شمس آذر قزوین پس از کسب نتیجه مساوی مقابل استقلال در خانه اظهار داشت: قبل از اینکه بخواهم درباره بازی صحبت کنم، باید بگویم خوشحالم از اینکه قزوین امروز چنین جو شگفت انگیز و حال خوب و همچنین یک وحدت درون استانی را تقدیم مردم کرد. از اینکه توانستیم چنین هیجانی را به مردم بدهیم، لذت بردم. فکر نمی‌کنم در چند سال اخیر مردم چنین جوی را تجربه کرده باشند و این از برکات ورزش و به ویژه فوتبال است.

وی در ادامه در خصوص بازی مقابل استقلال تهران افزود: روز گذشته هم گفتم که به دنبال پیروزی مقابل هستیم و اصلاً به دنبال بازی دفاعی نخواهیم بود و سعی بر این داریم تا به حریف خود فشار وارد کنیم. استقلال بازیکنان با تجربه و با کیفیتی دارد که به لحاظ فاکتور فیزیکی هم تیمی بلند قد محسوب می‌شود و تمام توانش را روی ضربات ایستگاهی می‌گذارد. با توجه به بازی که دیدیم در نیمه اول به لحاظ تاکتیکی برتر از استقلال بودیم.

دقیقی در خصوص صحنه اعلام پنالتی به سود استقلال عنوان کرد: روی یکی از اوت‌ها که به سمت دروازه ما پرتاب شد یک پنالتی علیه ما گرفته شد که قضاوت در خصوص آن را بر عهده اهالی داوری می‌گذاریم، ولی فکر می‌کنم این چهارمین یا پنجمین پنالتی است که اشتباه علیه ما گرفته می‌شود. چیزی که صحبت شد، مشکوک بود، ولی صحنه دیگری هم بود که به نظرم داور می‌توانست به نفع ما پنالتی بگیرد، ولی در مجموع داور به صحنه‌ها نزدیک بود و قضاوت خوبی انجام داد.

وی در ادامه در خصوص عملکرد تیمش مقابل استقلال گفت: به لحاظ خلق موقعیت تیم برتر میدان بودیم. گل اول استقلال که صددرصد اتفاقی بود و گل دوم هم روی اشتباه واضح خودمان به ثمر رسید. یک صحنه دیگر هم روی اشتباه یکی از هافبک‌های خودمان به حریف موقعیت دادیم اما تمام موقعیت‌هایی که ایجاد کردیم. این افتخاری برای مجموع شمس آذر است که مقابل تیم بزرگ استقلال با این شرایط و کیفیت بازی کردیم. آنها تیم و مربی خوبی دارند، هر چند اعتقاد دارم که بازیکنانم می‌توانستند کیفیت بیشتری از خود نشان دهند و برنده بازی باشند.

سرمربی شمس آذر درباره دو بار عقب ماندگی تیمش و بلوغ شاگردانش در لیگ گفت: بازی مقابل تیم‌های بزرگ و گلزنی و خلق موقعیت خیلی سخت است. تنوع تاکتیکی ما در خلق موقعیت خیلی خوب بود و کاری را که در تمرینات انجام داده بودیم را در میدان نیز انجام دادیم اما خداراشکر تیمی که با منفی ۳ امتیاز لیگ را شروع کرد و شرایط سختی هم داشت، اکنون اینگونه مردم را خوشحال می‌کند و این حال خوب را برای آنها به وجود می‌آورد، این موضوع جای شکرگذاری دارد.

دقیقی درباره مشکل تمام کنندگی و همچنین ضعف در دفاع گفت: در فاز حمله خوب هستیم. اگر یک تیم موقعیت خلق کند یا به حریف موقعیت بدهد، همه نفرات از دروازه‌بان گرفته تا خط حمله در آن دخیل هستند. وقتی فوتبالی بازی می‌کنید که پر از هیجان و موقعیت است، طبیعتاً در طرف مقابل نیز ممکن است به حریف موقعیت بدهید. اگر فوتبال زیبا می‌خواهید، باید این شرایط را هم قبول کنید. بازیکنانم باید کمی با تجربه‌تر عمل کنند همه نفرات ما به جز یکی دو بازیکن، ششمین یا هفتمین بازی خود در لیگ برتر را انجام می‌دهند.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا بازی امروز شمس آذر، زنگ خطر را برای تیم‌های بزرگ به صدا درآورده است؟ گفت: بازی به بازی بهتر می‌شویم و به دنبال آن هستیم که فصل را با آبرو و اعتبار تمام کنیم. هر حریفی که جلوی ما باشد، سعی می‌کنیم براساس همان بازی اهداف تاکتیکی خود را دنبال کنیم و بازی با کیفیتی را ارائه کنیم. هدف ما در سال اول ماندن در لیگ برتر است.