به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال آتالانتا شب گذشته (چهارشنبه) در دیدار فینال لیگ اروپا موفق شد با ارائه یک بازی حساب شده با نتیجه 3 بر صفر بر بایرلورکوزن غلبه کند و برای اولین بار فاتح این رقابت‌ها شود. شاگردان جان پی‌یرو گاسپرینی نه‌تنها به رکورد شکست‌ناپذیری بایرلورکوزن (51 بازی بدون شکست) پایان دادند، بلکه دومین جام را در تاریخ 116 ساله این باشگاه به نام خود زدند. آتالانتا تنها جامی که پیش از این در تاریخ خود به دست آورده بود، مربوط به 61 سال پیش در جام حذفی ایتالیا بود.

گاسپرینی پس از این دیدار در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورت ایتالیا» گفت: فکر می‌کنم ما حالا نام خود را در تاریخ ثبت کردیم اما روشی که مقابل بایرلورکوزن به پیروزی رسیدیم، فوق‌العاده بود. ما عملکردمان مقابل تیم‌های لیورپول و اسپورتینگ لیسبون را تکرار کردیم، اسپورتینگی که این فصل در لیگ برتر پرتغال قهرمان شد، لیورپولی که وقتی با آنها مصاف کردیم صدرنشین لیگ برتر بودند و بایرلورکوزنی که این فصل کاملاً بر بوندسلیگا سلطه داشت. باید از بازیکنانم تشکر کنم، عملکرد آنها فوق‌العاده بود.

وی همچنین درباره استفاده همزمان از اسکاما، دی کتلاره و لوکمن اظهار داشت: ما اغلب با سه مهاجم بازی می‌کنیم، در این بازی هم همه شرایط برای انجام آن وجود داشت و ما باید برای پیروزی در فینال بازی می‌کردیم. ما نیاز به حمله داشتیم و فقط دفاع کافی نبود. ما می‌دانیم که چنین تیم‌هایی در حمله عالی هستند اما نه در دفاع وقتی شما آنها را مجبور به دفاع کنید. همه بازیکنان ما فوق‌العاده بودند. روشی که ما این کار را انجام دادیم مهمترین چیز بود، بدون هیچ تردیدی در برابر چنین تیم قدرتمندی مستحق این برد بودیم. قهرمانی در لیگ اروپا یک دستاورد فوق‌العاده است.

سرمربی 66 ساله آتالانتا که برای اولین بار در دوران مربیگری‌اش موفق به کسب جام شد، در این باره خاطرنشان کرد: من فکر نمی‌کنم اکنون مربی بهتری نسبت به همین بعدازظهر هستم. ما امشب این قهرمانی را جشن می‌گیرم و پنجشنبه با رئیس باشگاه (احتمالاً در مورد ادامه همکاری) دیدار خواهم کرد.