به گزارش خبرنگار مهر، رقابت های جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال اواخر شهریور جاری در کشور ازبکستان برگزار خواهد شد و شاگردان وحید شمسایی در این مسابقات با فرانسه، ونزوئلا و گواتمالا همگروه هستند.

تیم ملی فرانسه تجربه و سابقه زیادی در فوتسال دنیا ندارد اما با سرمایه گذاری و برنامه ریزی هایی که در سال های اخیر انجام داد توانسته است برای نخستین بار به جام جهانی صعود کند.

«رافائل رینو» که هدایت آبی های فرانسه را برعهده دارد تئوریسین و معمار فوتسال این کشور است. او از سال ۲۰۱۱ هدایت تیم زیر ۲۱ سال فرانسه را برعهده گرفت و سپس هدایت تیم زیر ۱۹ سال به او سپرده شد تا اینکه در سال ۲۰۲۱ روی نیمکت بزرگسالان فرانسه نشست و توانست در عرض ۳ سال این تیم را به جمع ۱۰ تیم برتر جهان برساند.

یکی از ویژگی های بارز تیم ملی فوتسال فرانسه، نظم تیمی بالا است. بازیکنان این تیم به خوبی می توانند تفکرات تاکتیکی سرمربی را در زمین پیاده کنند و تمرکز خود را تا انتهای بازی حفظ می کنند.

فرانسه در یکی از دیدارهای خود در رقابت های جام ملت های اروپا که حکم انتخابی جام جهانی را هم داشت به مصاف آلمان رفت و توانست رقیب خود را با نتیجه ۳ بر یک شکست دهد.

۳ بازیکن کلیدی فرانسه در این بازی، ایوب سعداوی (شماره ۸، ۳۰ سال، تیم لوکرملن بیستر فرانسه، ۳۳ بازی ملی، ۹ گل)، عبدالصمد محمد (شماره ۱۰، ۳۴ سال، ستاره لاوال فرانسه، ۹۹ بازی ملی، ۷۲ گل زده) و سهیل موهودین (شماره ۲۰، ۲۹ سال، ستاره لاوال فرانسه، ۹۱ بازی ملی، ۵۰ گل) هستند.

محوریت تیم فرانسه با سهیل موهودین است. بازیکنی که قلب خط دفاعی را به خوبی پوشش می دهد و با پاس های دقیق خود می تواند بازیکنان خودی را صاحب موقعیت گلزنی کند.

عبدالصمد محمد کاپیتان فرانسه است که بازیکنی باتجربه و گلزنی خطرناک است.

ایوب سعداوی هم بازیکنی ریز نقش است که می تواند در نبردهای رو در رو از سد مدافع مستقیم خود عبور کند.

در ویدئوهای زیر به آنالیز و بررسی عملکرد فرانسه و به خصوص ۳ بازیکن این تیم در دیدار با آلمان می پردازیم:

عملکرد سهیل موهودین:

عملکرد عبدالصمد محمد: عملکرد ایوب سعداوی: