به گزارش خبرگزاری تسنیم، گرت ساوت‌گیت سرمربی تیم ملی انگلیس پس از نمایش نه چندان دلچسب شاگردانش برابر اسلوونی در دور پایانی بازی‌های گروه C یورو 2024 که تغییری در جایگاه سه‌شیر به عنوان تیم اول جدول ایجاد نکرد، به خبرنگاران گفت: فکر می‌کنم که تیم ما در حرکات پا به توپ پیشرفت فراوانی داشت. فضاها را به خوبی پیدا می‌کردیم و موقعیت می‌ساختیم. قبول دارم که هنوز آن‌طور که باید و شاید در استفاده از موقعیت‌ها خوب نستیم و جلوی دروازه رقبا کم می‌آوریم. امشب آن بازیکنانی که به عنوان یار تعویضی به میدان رفتند، تأثیر خوبی بر بازی گذاشتند. همچنین به لطف نظم تدافعی‌مان توانستیم کلین شیت کنیم و این فاکتور مهمی در صعودمان به عنوان صدرنشین بود. من دلیل برخی واکنش‌ها را نسبت به بازی تیمم درک می‌کنم اما واقعیت این است که تیم ما در شرایط عجیبی قرار دارد.

ساوت‌گیت با تمجید از عملکرد دو بازیکن جوان تیمش، پالمر و مینو هم اظهار داشت: پالمر بسیار خوب بازی کرد. او فضاها را به خوبی پیدا می‌کرد. تکنیکش دوست داشتنی و خونسردی‌اش مثال زدنی است. وقتی مقابل دروازه حریف پا به توپ شود، هر لحظه می‌توان شما را به وجد آورد. آنها هنوز بازیکنانی جوان هستند که ما می‌خواهیم با شرایط بازی زیر فشار و شرایط سخت آشنای‌شان کنیم. به نظرم عملکرد امشب ما نکات مثبت فراوانی داشت که می‌تواند بستری برای موفقیت‌ تیم در آینده باشد. من اصلاً به این امید نبودم که بخواهیم بازی را 3 بر صفر یا 4 بر صفر ببریم و فکر می‌کنم که با وجود نتیجه‌ای که رقم خورد، کلی نکات مثبت در بازی تیم‌مان وجود داشت.

صدرنشین انگلیس، این تیم را در نیمه‌ای از نمودار صعود به فینال قرار می‌دهد که فعلاً فقط ایتالیا در آن قرار دارد و نسبت به آن سوی دیگر نمودار که اسپانیا، پرتغال، فرانسه و آلمان هستند، آسان‌تر به نظر می‌رسد. ساوت‌گیت اما این موضوع را بی‌اهمیت دانست. او گفت: نمودار؟ این خیلی بی‌ربط است. ما نباید به این فکر کنیم که کدام طرف نمودار هستیم. در هر صورت باید خوب بازی کنیم، حالا حریف هر تیمی که می‌خواهد باشد.

سرمربی اسلوونی: شانس آوردیم صعود کردیم!

در همین حال ماتیاژ کک سرمربی تیم ملی اسلوونی که تیمش برخلاف انتظار موفق به صعود شد، اظهار داشت: راستش انتظار صعود نداشتم. با این حال امشب نشان دادیم که لایق صعود هستیم. امشب حریف ما یکی از بخت‌های قهرمانی جام بود. از همه هواداران تشکر می‌کنم اما شاید شانس هم امشب به ما و هواداران رو کرد تا بتوانیم صعود کنیم.