به گزارش خبرگزاری تسنیم، یاشوا کیمیش پس از پایان بازی شب گذشته (جمعه) تیم ملی فوتبال آلمان مقابل اسپانیا در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات یورو 2024 که منجر به حذف مانشافت در جدالی 120 دقیقه‌ای شد، در رختکن این تیم سخنرانی انجام داد و ضمن تمجید از کادر فنی آلمان و تشکر ویژه از تونی کروس، به هم‌تیمی‌هایش گفت که با وجود حذف از هفدهمین دوره جام ملت‌های اروپا، این تورنمنت متفاوت‌تر از تورنمنت‌های دیگر بود.

کیمیش در این خصوص گفت: می‌خواستم از همه کسانی که در این تورنمنت تلاش کردند، تشکر کنم. همچنین می‌خواستم از تونی تشکر کنم. او عناوین و رکوردهای فوق‌العاده‌ای را جشن گرفته است و دوست داشتم با ما جامی دیگر به دست می‌آورد. از دید من، بدون شک کروس بهترین بازیکن آلمانی است که ما داشته‌ایم. تونی همچنین انسان فوق‌العاده‌ای است و الگویی برای همه ما در رختکن است.

کروس 34 ساله که شب گذشته آخرین بازی‌اش را برای مانشافت انجام داد، در 114 بازی برای تیم ملی آلمان به میدان رفت، 17 گل نیز به ثمر رساند. او که در رده باشگاهی هم با رئال مادرید به دوران حرفه‌ای‌اش پایان داد، در جام جهانی 2014 با آلمان به قهرمانی رسید.