جواد منافی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص دیدار پرسپولیس برابر الاهلی عربستان در لیگ نخبگان آسیا گفت: پرسپولیس بازی سنگینی در پیش دارد. تیم‌های عربستانی در سال‌های اخیر با پیشرفت چشمگیری مواجه شده‌ و با جذب بازیکنان سرشناس و گران قیمت خارجی، تقریبا خودشان را از فوتبال آسیا جدا کرده‌اند. فوتبال در آسیا دیگر اینطور نیست که به دنبال اتفاقات یا غیرت بازیکنان ایرانی باشیم، در حال حاضر مهمترین سلاح مربیان، بازیکنان با کیفیت هستند و آنها می‌توانند سرنوشت بازی را مشخص کنند.

وی تاکید کرد: نباید از تیم‌های ایرانی در لیگ نخبگان توقع قهرمانی داشت و این توقع اصلا با عقل جور در نمی‌آید. فوتبال ما از لحاظ امکانات، برنامه‌ریزی، سخت‌ افزار و خیلی مسائل دیگر وضعیت بدی دارد و هیچ چیز فوتبال ایران با کشورهای عربی و شرق آسیا قابل قیاس نیست.

منافی یادآور شد: شرایط پرسپولیس بد نیست ولی این تیم از شروع فصل توقعات را برآورده نکرده و به نظر می‌رسد هنوز گاریدو روی تیم و بازیکنان شناخت کامل ندارد. شما دیدید که بازیکنی مثل سینا اسدبیگی در لیست مازاد قرار گرفت و بازیکنی به جای او جذب شد که اصلا در پست اسدبیگی نیست. دلیل بعضی تصمیمات مشخص نیست و نمی‌دانیم آیا دخالتی در کار گاریدو صورت می‌گیرد یا اینکه مسائل دیگری وجود دارد. اسدبیگی در حالی کنار گذاشته شد که در دو بازی به میدان رفت ولی الان در پست هافبک دفاعی فقط مسعود ریگی می‌تواند به پرسپولیس کمک کند و میلاد سرلک هم هنوز شرایط بازی ندارد.

بازیکن پیشین پرسپولیس در خصوص جذب مهاجم خارجی گفت: هنوز نمی‌دانیم مهاجم جدید پرسپولیس چه شرایطی دارد ولی این بازیکن باید عملکردی بهتر از علیپور و آل‌کثیر داشته باشد. وقتی بازیکن خارجی جذب می‌کنیم باید کیفیت بهتری از بازیکنان ایرانی داشته باشد. برای پرسپولیس در این فصل آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم در شروع لیگ نخبگان آسیا، نتیجه خوبی برابر الاهلی بگیرد.