به گزارش خبرنگار مهر، تیم های ملی فوتبال هلند و لهستان در گروه D رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال اروپا موسوم به «یورو ۲۰۲۴» امروز یکشنبه از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه «ولکس‌پارک» به مصاف هم خواهند رفت.

تیم ملی هلند پس از کسب نتایج موفق در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰ و شکست غیرمنتظره مقابل جمهوری چک در مرحله یک هشتم نهایی، به دنبال شروعی قوی در یورو ۲۰۲۴ است. با هدایت رونالد کومان، آنها به رغم مصدومیت چند بازیکن کلیدی مانند فرنکی دی یونگ و تون کوپمینرس، با انگیزه‌ای مضاعف به میدان می‌روند، زیرا رقیب اصلی آنها، لهستان، بدون ستاره خود یعنی رابرت لواندوفسکی پا به این مسابقه خواهند گذاشت.

وضعیت تیم ملی هلند

هلند در ۱۰ بازی اخیر خود ۸ پیروزی کسب کرده و در بازی‌های دوستانه اخیر با نتایج قاطع چهار بر صفر مقابل کانادا و ایسلند به پیروزی رسیده است. تیم هلند دارای بازیکنان هجومی هیجان‌انگیزی همچون کودی گاکپو از لیورپول، ممفیس دپای از اتلتیکو مادرید، دونیل مالن از بروسیا دورتموند و ژاوی سیمونز از لایپزیگ است که بازی تهاجمی و پرفشار را به نمایش می‌گذارند.

دومفریس: نمایش توانایی‌های هجومی

دنزل دومفریس به عنوان یکی از بهترین مدافعان راست هجومی جهان شناخته می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که او در مقابل لهستان مشکلات زیادی برای دفاع حریف ایجاد کند. دومفریس در ۳۱ بازی برای اینتر میلان ۴ گل به ثمر رسانده و ۵ پاس گل داده است و معمولاً نقش پررنگ‌تری در تیم ملی هلند دارد.

این بازیکن ۲۸ ساله در ۵۳ بازی ملی خود ۶ گل و ۱۶ پاس گل داده و در یورو ۲۰۲۰ نیز ۲ گل و یک پاس گل به ثبت رسانده است. او در مرحله مقدماتی نیز ۶ پاس گل در ۶ بازی ثبت کرده و در برخی مواقع به عنوان یک مهاجم اضافی برای تیم عمل می‌کند.

عملکرد ضعیف لهستان در تاریخ مسابقات/ لاله‌های نارنجی تشنه گلزنی

فشار بر بارتوش اسلیش

بارتوش اسلیش وظیفه حفظ دفاع لهستان را بر عهده دارد و احتمالاً تحت فشار زیادی قرار خواهد گرفت. اسلیش تنها ۹ بازی ملی دارد. او که در آتلانتا یونایتد بازی می‌کند، با چالشی بزرگ در مقابل بازیکنان سطح بالای هلند روبرو خواهد بود. او در سه بازی از شش بازی آخر لیگ کارت زرد دریافت کرده است و در دیدار اخر هلند برابر ترکیه هم کارت زرد گرفت که می تواند زنگ خطری برای خط دفاعی لهستان باشد.

عملکرد لهستان در یورو

لهستان با یک سری پیروزی‌های اخیر به یورو ۲۰۲۴ رسیده است، اما در این بازی بدون رابرت لواندوفسکی، بهترین گلزن تاریخ خود در مسابقات قهرمانی اروپا حضور خواهد داشت. لواندوفسکی که پنج گل از ۱۱ گل لهستان در این تورنمنت‌ها را به ثمر رسانده، به دلیل مصدومیت غایب است.به رغم عملکرد خوب که این تیم تحت هدایت میخال پروبیژ داشته است اما این تیم همچنان با مشکلات زیادی در مسابقات بزرگ مواجه است. لهستان تنها در دو بازی از ۱۴ مسابقه خود در تاریخ یورو پیروز شده است و در ۱۲ بازی اخیر خود مقابل هلند هیچ پیروزی کسب نکرده است.

تقابل های هلند و لهستان

تیم ملی هلند در ۱۲ دیدار اخیر خود مقابل لهستان شکست نخورده است (۷ برد و ۵ تساوی) و امیدوار است که با یادآوری موفقیت‌های قبلی خود در آلمان، اولین بازی خود در یورو ۲۰۲۴ را با پیروزی آغاز کند. رونالد کومان، سرمربی کنونی هلند، آخرین بار که قهرمانی اروپا در آلمان برگزار شد، در سال ۱۹۸۸ به عنوان بازیکن این جام را بالای سر برد. کومان یکی از دو سرمربی در یورو ۲۰۲۴ است که این جام را به عنوان بازیکن کسب کرده است (به همراه دیدیه دشان از فرانسه).