به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، پیش از شروع ایام فیفادی و اعلام لیست تیم‌های ملی هشت بازیکن سپاهان به تیم ملی کشور خودشان دعوت شدند. پیام نیازمند، محمد دانشگر، امین حزباوی، صالح حردانی، آریا یوسفی و محمد کریمی به تیم ملی ایران و همچنین وحدت هنانوف به تیم ملی تاجیکستان و ابوبکر کامارا به تیم ملی موریتانی دعوت شدند.

این در حالی است که روز یکشنبه سپاهانی‌ها به منظور فرصت بیشتر جهت آماده‌سازی برای دیدار الشارجه امارات در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا 2، خواهان تغییر زمان مسابقه لیگ برتری خود شدند. سازمان لیگ هم با درخواست تغییر زمان بازی سپاهان - نساجی در هفته  هشتم لیگ از 27 مهر به 26 مهر ماه سال جاری موافقت کرد.

در چنین حالتی برخی هواداران سپاهان انتظار داشتند همانند بازی پرسپولیس - ملوان مسابقه طلایی‌پوشان هم معوقه شود. در همین رابطه خبرنگار تسنیم پیگیری کرد تا از دلایل این تصمیم سپاهان مطلع شود.

دلیل اول سپاهانی‌ها برای عدم تعویق مسابقه‌شان، بازی تیم ملی ایران مقابل قطر در مرحله سوم انتخابی جام جهانی است که از ساعت 19:30 روز 24 مهر ماه سال جاری برگزار می‌شود. با توجه به ساعت برگزاری احتمالاً شش ملی‌پوش سپاهان حوالی ساعت 22 یا 23 همان شب به سمت اصفهان پرواز  می‌کنند.

در صورتی که این شش بازیکن صبح روز 25 مهر ماه استراحت کنند، ظهر همان روز در جمع شاگردان مورایس حاضر خواهند شد. در واقع نگاه سپاهان این است که در صورت تعویق بازی، تقویم بازی آینده خود را فشرده‌تر خواهد کرد، چرا که سپاهان امسال علاوه بر لیگ در جبهه جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا 2 هم درگیر مسابقات است. بنابراین سپاهانی‌ها ترجیح دادند به جای روز جمعه 27 مهر ماه از ساعت 18 روز پنجشنبه 26 مهر ماه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف نساجی بروند.

دلیل دوم هم توجه کادر فنی سپاهان به بازی شارجه در لیگ قهرمانان آسیاست . در واقع آنها تیم اماراتی را یکی از مهمترین رقبای خود در گروه C لیگ قهرمانان آسیا 2 تلقی می‌کنند. بنابراین مورایس ترجیح می‌دهد پیش از این بازی بازیکنانش با تمرکز بیشتری معطوف به این بازی باشند.

علاوه بر دو دو دلیل یادشده تجربه سپاهان در فصل بیست‌وسوم لیگ برتر هم یکی دیگر از دلایل این تصمیم تلقی می‌شود. در فصل گذشته وقتی بازی هفته ششم شاگردان مورایس مقابل گل‌گهر به دی ماه معوق شد، با شروع ناکامی‌های این تیم همراه و تا اسفند ماه ادامه داشت که منجر به دور شدن این تیم از کورس قهرمانی شد.

نتایج سپاهان در آن بازه زمانی در زیر می‌آید:

گل‌گهر سیرجان 3 - سپاهان یک

شمس آذر قزوین یک - سپاهان صفر

سپاهان یک - الهلال عربستان 3

الهلال عربستان 3 - سپاهان یک

استقلال یک - سپاهان صفر