به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال بانوان خاتون در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۳ دیدار انجام داد که برابر ملبورن سیتی با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد. در دومین مسابقه مقابل کایااف‌سی فیلیپین به تساوی یک بر یک دست پیدا کرد و در آخرین دیدار خود هم برابر کالج اسکالرز تایلند دو بر یک به پیروزی رسید تا به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به نماینده فیلیپین به مرحله حذفی رقابت‌ها صعود کند. مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا دوم و سوم فروردین ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد و شاگردان مرضیه جعفری یک فرصت ۵ ماهه برای آماده سازی جهت شرکت در این مرحله دارند.

مرضیه جعفری، سرمربی تیم فوتبال خاتون در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص دلایل موفقیت تیمش در این دوره از مسابقات اظهار کرد: آنچه که باعث موفقیت خاتون شد همدلی خوب میان اعضای تیم بود. نخستین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا کیفیت بسیار بالایی داشت و اکثر تیم‌ها با قدرت تمام، قدم در این رویداد گذاشته بودند.

وی افزود: هر ۳ حریف ما قدرتمند بازی کردند. نماینده استرالیا که اولین حریف ما در این مسابقات بود تیم بسیار قوی داشت که عنوان چهارمی در بازی‌های المپیک را در کارنامه دارد. علاوه بر این حدود ۹ بازیکن این تیم هم لژیونر هستند که تجربه زیادی داشتند. تیم تایلندی هم شرایطی تقریباً مشابه داشت و اکثر ملی‌پوشان این کشور در تیم کالج اسکالرز بودند و در نهایت تیم کایااف‌سی فیلیپین هم حریف خوبی بود و بازیکنان با تجربه‌ای را در ترکیب خود داشت.

سرمربی تیم فوتبال خاتون خاطر نشان کرد: تمام هدف ما این بود که بتوانیم به جمع ۸ تیم برتر آسیا صعود کنیم و پرچم کشورمان را بالا ببریم. خوشحالم که بازیکنانم خوب ظاهر شدند و دست به تاریخ سازی زدند. بازیکن‌ها تقریباً تمام آن چیزی که خواسته بودیم را انجام دادند تا این موفقیت بزرگ رقم خورد.

همدلی کلید موفقیت «خاتون» در آسیا بود/ باورم نمی‌شد صعود کردیم

جعفری در پاسخ به این پرسش که با چه چالش‌هایی در طول مسابقات مواجه شدید و چگونه آن‌ها را مدیریت کردید؟ گفت: بزرگترین چالش برای من و بازیکنان تیم این بود که ما قبلاً از اعزام به این مسابقات هیچ بازی تدارکاتی نداشتیم که خودمان را محک بزنیم و تجربه اندونزی کنیم. لیگ فوتبال بانوان ایران فروردین به پایان رسیده بود و ما حدود ۶ ماه تمام هیچ بازی در داخل ایران انجام ندادیم.

او در مورد برنامه‌های خاتون برای حضور در مرحله یک چهارم نهایی جام باشگاه‌های آسیا عنوان کرد: مسابقات لیگ به زودی آغاز خواهد شد و تیم ما هم درگیر بازی در این رقابت‌ها خواهد بود. قطعاً دوست داریم بازی تدارکاتی داشته باشیم اما واقعیت این است که با شروع لیگ ما فرصت این کار را نخواهیم داشت. هر هفته یک بازی داریم و خودمان را آماده شرکت در این بازی‌ها خواهیم کرد. انجام بازی تدارکاتی با تیم خارجی جز برنامه‌هایمان نیست چون به نظم لیگمان آسیب می‌زند و دوست نداریم این اتفاق رخ بدهد.

سرمربی تیم فوتبال خاتون در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان از خاتون به عنوان تیم بدون رقیب ایران برای قهرمانی نام برد؟ گفت: اصلاً چنین چیزی نیست. در حال حاضر تعدادی از بازیکنان ما به تیم شهرداری سیرجان رفتند و تعدادی هم به صورت قرضی در ترکیب سپاهان خواهند بود. شرایط واقعاً برای ما هم سخت است اما بازیکنان با غیرت و شایسته‌ای داریم که تلاش می‌کنیم در کنار سایر رقبا برای ادامه موفقیت‌هایمان تلاش کنیم.

وی در واکنش به این که احساس شما بعد از صعود به جمع ۸ تیم برتر آسیا چیست؟ توضیح داد: خیلی خوشحالم که موفق شدیم دل مردم را شاد کنیم. همیشه گفتم در کنار نتیجه آن چیزی هم که اهمیت بالایی دارد پیشرفت یک تیم نسبت به یک سال گذشته خود است. هدف ما هم همین بود که بتوانیم یک پله بالاتر از سال گذشته خودمان قرار بگیریم که خوشبختانه این هدف هم با همدلی بچه‌ها محقق شد.

جعفری در پایان و در پاسخ به این سوال که چه لحظه‌ای از این مسابقات برای شما به یادماندنی‌تر بود؟ گفت: بازی آخر اصلاً باورم نمی‌شد که توانستیم به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنیم. برنامه از ابتدا این موضوع بود ولی به نتیجه رساندن آن آسان نبود. پس از پایان بازی هم پیام‌های زیادی را از مردم عزیزمان دریافت کردم که انرژی زیادی را به من و تیمم تزریق کرد.