به گزارش خبرنگار مهر، تیم های فوتبال استقلال تهران و النصر عربستان در دور سوم رقابت های لیگ نخبگان آسیا یکم آبان به مصاف هم خواهند رفت.

این در حالی است که این باشگاه عربستانی در پی افزایش تنش ها میان ایران و رژیم صهیونیستی و حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین های اشغالی و به بهانه واهی ناامنی در ایران در تلاش است تا این دیدار در زمین بی طرف برگزار شود.

مخالفت AFC با زمین بی طرف

این باشگاه با ارسال نامه‌ای به AFC خواستار برگزاری دیدار خود با استقلال در زمین بی‌طرف شد. اما کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست باشگاه النصر برای برگزاری بازی با استقلال در زمین بی‌طرف را نپذیرفته است. کنفدراسیون فوتبال آسیا در این خصوص اعلام کرد که این دیدار باید طبق برنامه در تهران برگزار شود و تصمیم‌های جدید در این رابطه با توجه به شرایط منطقه در آستانه برگزاری بازی اتخاذ خواهد شد.

اما به نظر می رسد مسوولان باشگاه النصر و رسانه های این کشور تمایل دارند از این فرصت برای برگزاری بازی در زمین بی طرف بهره ببرند تا شانس پیروزی خود را در دیدار با استقلال افزایش دهند.

گزارش «الشرق الاوسط»

روزنامه «الشرق الاوسط» در گزارشی به این مساله پرداخت و نوشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا پرونده اضطراری را برای پیگیری وضعیت فعلی مسابقاتی که در دور سوم لیگ نخبگان در ایران برگزار می شود باز کرده است و این کنفدراسیون پیگیر این مساله است که وضعیت دیدارهای باشگاهی و ملی که قرار است در ایران برگزار شود تعیین تکلیف شود.

به گفته این روزنامه، پیش بینی می شود کنفدراسیون فوتبال آسیا طی چند روز آینده بیانیه ای رسمی در این خصوص منتشر کند تا وضعیت فعلی و موضع نهایی درباره برگزاری مسابقات در ایران مشخص شود.

«الشرق الاوسط» نوشت: در خصوص برگزاری دیدارهایی که تیم های ایرانی میزبان هستند در کنفدراسیون فوتبال آسیا اختلاف نظر وجود دارد. بعد از لغو دیدار تیم های فوتبال تراکتور و موهون باگان هند در دور دوم «لیگ قهرمانان آسیا دو» به دلیل عدم حضور تیم هند، تیم داوری این مسابقه که به ایران سفر کرده بود به دلیل محدودیت های پروازی نتوانسته بودند چند ساعتی ایران را ترک کنند.

واکنش خبرنگاران عربستانی

این در حالی است که «علی العنزی» خبرنگار عربستانی در خصوص این دیدار گفته است: کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتقال دیدار تیم های استقلال و النصر به خارج از ایران موافق است و این دیدار در زمین بی طرف برگزار می شود و قطر نزدیک ترین گزینه است.

یک خبرنگار دی گر به نام «عبدالرحمن باعود» گفته است: تصمیم برای برگزاری این دیدار و سفر تیم النصر به ایران پس از مذاکره با وزارت امور خارجه اتخاذ خواهد شد و به همین دلیل النصر باید منتظر بماند و ببیند چند روز آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

به نظر می رسد همچنان سرنوشت برگزاری این دیدار در تهران نامشخص است و با توجه به تحولات سریعی که در منطقه رخ می دهد باید منتظر بود و دید در آستانه برگزاری این دیدار چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و کنفدراسیون فوتبال آسیا چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد.