به گزارش خبرگزاری تسنیم، مصدومیت کیلیان امباپه نه تنها او را از بازی‌های اخیر رئال مادرید بلکه از همراهی تیم ملی فرانسه در بازی‌های پیش روی این تیم محروم کرد. این اما تنها پیامد مصدومیت ستاره فرانسوی نبود. امباپه به دلیل همین مصدومیت از حضور معرفی خودش به اردوی تیم ملی فرانسه خودداری کرد در حالی که برای بازی شنبه شب تیم باشگاهی‌اش برابر ویارئال در ترکیب اصلی قرار گرفت.

 این ماجرا دلخوری دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه را به همراه داشته است. او در نشست خبری اخیرش نیز تأیید کرد که به منظور جلوگیری از تشدید مصدومیت امباپه به او اجازه داده بود در مادرید بماند. ظاهراً امباپه به دشان مستقیماً نگفته که مصدوم شده، اما وضعیتش را طوری جلوه داده که نیاز به استراحت دارد و سرمربی خروس‌ها نیز با درخواستش موافقت کرده است.

 

این داستان واکنش‌هایی را هم به همراه داشته از جمله پاتریس اورا، مدافع سابق تیم ملی فرانسه که ادعا کرد رفتار دشان در قبال امباپه نسبت به زمانی که او در پاری‌سن‌ژرمن بازی می‌کرد، فرق کرده است. نشریه اکیپ فرانسه نیز در گزارشی به بررسی این ماجرا پرداخته و نوشته:«امباپه دارد به وجهه خودش آسیب می‌زند و مربی فرانسه را در وضعیتی سخت قرار می‌دهد».

در همین حال اکیپ نوشته است که دلخوری دشان از امباپه باعث شد که او برای اولین بار طی یک سال گذشته، سعی در تغییر کاپیتان تیم ملی فرانسه داشته باشد و دو گزینه هم به عنوان جانشین او در نظر گرفته که یکی از آنها اورلین چوامنی هافبک رئال مادرید است و دیگری ویلیام سالیبا مدافع میانی آرسنال.

با وجود اثبات آمادگی امباپه با حضورش در بازی رئال مادرید برابر ویارئال، باز هم قرار نیست که او به اردوی فرانسوی‌ها ملحق شود تا آنها را برای بازی برابر رژیم اشغالگر قدس و پس از آن برابر بلژیک در مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا همراهی کند.